Φιλόσοφος έγραψε:Καταπληκτικά τα άρθρα που έστειλες Ανδρόνικε!! Απ' τη μία χαιρόμουν να τα διαβάζω, κι απ' την άλλη ένιωθα άσχημα που πήγα σε ελληνικό σχολείο...
Θα σχολιάσω λίγο τις προτάσεις σου:
Κατάργηση 5μελών και 15μελών και όλων των φοιτητικών παρατάξεων. Στα γυμνάσια-λύκεια ανοικτές ψηφοφορίες ανάμεσα στους μαθητές για τα αιτήματα τους.
Στα πανεπιστήμια κάθε εξάμηνο θα εκλέγει τους δικούς τους εκπροσώπους, οι οποίοι θα εκλέγονται μέχρι 2 φορές το πολύ, (οπότε δεν θα μένουν για πάντα στο ίδρυμα όπως κάνουν τώρα) και όλοι οι εκπρόσωποι των εξαμήνων θα καταθέτουν τα αιτήματα των φοιτητών στους καθηγητές. Ανοιχτές συνελεύσης φοιτητών.
Η κατάργηση των μαθητικών συμβουλίων θα ήταν πολύ θετική κίνηση, γιατί όπως είπες κι εσύ πραγματικά μαθαίνουν να δρουν κομματικά οι έφηβοι. Η πρότασή σου για την τριτοβάθμια λειτουργεί περίπου με τον ίδιο τρόπο στο Βέλγιο όπου σπουδάζω και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Μάλιστα οι εκλεγμένοι δεν δίνουν τις αποφάσεις τους απλώς, στο συμβούλιο των καθηγητών, μα συμμετέχουν με 20% δύναμη ψήφου.
Περισσότερα μαθήματα θεατρολογίας, λογοτεχνίας, καταγραφής ιδεών, δημόσιας ομιλίας, λόγου και έκφρασης, αρχαίων ελληνικών και να υπάρχει σε κάθε σχολείο παιδοψυχολόγος.
Θα μπορούσαν να μπουν ακόμη και μαθήματα θετικής κατεύθυνσης με πιο θεωρητική προσέγγιση. Ας πούμε φιλοσοφία μαθηματικών, ή ηθική γενετική. Τέτοια μαθήματα κάνουν πραγματικά τον άνθρωπο να σκέφτεται.
Δημιουργία συλλογικής κίνησης, ίσως γονέων ή φοιτητών ή μαθητών, ανά σχολείο που θα πιέζει τη διοίκηση στο να κάνει σωστά τη δουλεία της, δρώντας όχι ελεκτικά αλλά υποστηρικτικά.
Για τον έλεγχο πιστεύω ότι πρέπει να επανέλθει ο θεσμός του επιθεωρητή Παιδείας. Και φυσικά αύξηση του μισθού των καθηγητών και δασκάλων και αύξηση των κονδυλίων για τη παιδεία.
Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις σου! Περιγράφεις πολύ ωραία ένα οργανωμένο σχολείο. Το μόνο που λείπει, εκτός από τις αποφάσεις που πρέπει να παρθούν γι' αυτό, είναι οι άνθρωποι με όρεξη και όραμα, καθώς ένα τέτοιο περιβάλλον δεν θέλει ανθρώπους που κάνουν το επάγγελμα του καθηγητή από αγγαρεία αλλά ανθρώπους που το βλέπουν ως λειτούργημα.
Σχολείο με υποδομές για τους μετανάστες της χώρας μας. Θα έπρεπε να τους μορφώνουμε γιατί έτσι θα γινόμασταν πιο ανταγωνιστικοί όταν τα ελληνικά σχολεία και πανεπιστήμια "βγάζανε" μυαλά από τα παιδία των μεταναστών. Αυτά τα παιδία μπορεί να καλύπτανε θέσεις εμπορικών ακολούθων μας στις ξένες χώρες-πατρίδες τους ή πρέσβεων. Έχοντας αυτά δεχτεί τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική παιδεία θα προωθούσαν τον ίδιο στη χώρα τους. Θα προωθούσανε τα δικά μας συμφέροντα. Κάτι σαν το σύστημα που εφάρμοζε η Βυζαντινή Αυτοκρατορία.
Όσοι πάλι θα έμεναν εδώ απλά θα προσφέρανε της υπηρεσίες τους στην ελληνική κοινωνία όπως ο καθένας μας.
Για να μορφώσεις τους μετανάστες, πρέπει να περάσεις το μήνυμα στον Έλληνα πως κι ο μετανάστης μπορεί να φανεί χρήσιμος, όπως ανέφερες το παράδειγμα με την πολιτική του Βυζαντίου, το οποίο έζησε αρκετούς αιώνες χάρη σε τέτοιες πολιτικές.
Τώρα όσον αφορά τα σχολεία, δεν πιστεύω πως χρειάζονται διαφορετικά κτήρια. Αν η υποδομή του δημόσιου σχολείου γίνει σωστότερη, όπως αναφέρεται παραπάνω, μπορεί να υπάρξει κάποιο πρόγραμμα προσαρμογής γι' αυτά τα παιδιά στο νέο περιβάλλον και έπειτα να παρακολουθούν μαζί με τα ελληνόπουλα και κυρίως να ΕΡΕΥΝΟΥΝ μαζί.
Δημιουργία Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού
Πιστεύω πως θα πρεπε να ναι και μαζί και χώρια αυτά τα δύο υπουργεία. Ίσως θα μπορούσαν να συνεργαστούν αν χώριζε το θρησκευμάτων από το παιδείας (απαραίτητη κίνηση).